TiTÁNIUM

Varsányi Péter

2017. március 03. - TiTÁNIUM

peti_portre_1.jpg

1993-ban születtem Budapesten. Amióta az eszemet tudom, történeteket mesélek.

Egyik első írásom A só című mese parafrázisa volt, amely így végződött:
"- Én édesapám, úgy szeretlek, mint a sót.
- Takarodj a szemem elől!"


Hogy történetet mesélni a színház nyelvén is lehet, arra a gimnáziumban jöttem rá. Ekkor elkezdtem kritikákat írni, és csatlakoztam az iskolai színjátszóhoz. Érettségi után felvettek a Színművészeti Egyetem színházi rendező - bábrendező osztályába, ahol idén fogok végezni. Rendeztem az Operában, a budaörsi Latinovits Színházban, független előadást a Manna szárnyai alatt, júniustól pedig szabadúszó leszek. Nem törekszem rendezői stílus kialakítására - bábszínháztól prózai előadásig, zenés darabtól újcirkuszig sok műfajban szeretnék alkotni. A Titánium keretén belül létrejövő A megtorlás napja lesz az első színházi nevelési munkám.

peti_portre_2.jpg

Petit kérdeztük:

1. Mi volt a legutóbbi film/könyv/kiállítás/színház élményed, ami nagy hatással volt rád?
Moziban legutóbb a La La Landet láttam. Egészen váratlanul ragadott magával. Nagy könyvélményem pedig mostanában Bruno Schulztól a Fahajas boltok volt. Az álmodást ennél pontosabban nem lehet prózára fordítani.

2. Legemlékezetesebb próbafolyamatod?
Mindegyik próbafolyamat fontos emlékem, de legszívesebben egy másodéves egyetemi rendezésemre gondolok vissza. Örkény-egypercesekből szőttük össze Bolygómagyar címen.


3. Mi tud igazán kikapcsolni?
Szívesebben vagyok bekapcsolva, mondjuk egy jó könyv vagy film által. Ha kikapcsolódásra vágyom, akkor sportolok.


4. Ha két életed lenne, milyen másik pályát választanál?
Lovász.


5. Ha film készülne az életedből, kivel játszatnád el a főszerepet, és kivel rendeztetnéd meg?
Charlie Kaufman írná-rendezné, és David Schwimmer játszana.


6. Mire vagy eddig a legbüszkébb?
Egyszer lenyeltem az élet értelmét, ami egy apró, világító egysejtű volt a világegyetem végén. Mondjuk aztán felébredtem.

A bejegyzés trackback címe:

https://titaniumprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1012309637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása