Legutóbb arra kértük vendégelőadóinkat, Éltető Andrást (szabadúszó fénytervező, műszaki vezető, világosító) és Szirtes Attilát (a Jurányi Ház műszaki vezetője, fénytervező, világosító), hogy a technikusi oldalról vázolják fel, hogyan zajlik egy produkció létrehozásának a menete, illetve osszák meg a Titánokkal, hogy milyen elvárásokat támasztanak egy rendezővel szemben, aki felkéri őket egy projektre, vagy épp mi az, amit egy befogadói színház technikailag elvár az érkező csapattól.
András, aki a Proton Színház számos produkciójának műszaki vezetője és fényese, először a műszaki vezető feladatait ismertette, felhívva ezzel a Titánok figyelmét arra, hogy mindenképpen egy olyan megbízható technikusra essen majd a választásuk, aki a projektjükben a műszaki vezetői teendőket el tudja látni. András pontról pontra sorra is vette, hogy milyen egyeztetési fázisokon kell például végigmennie egy műszaki vezetőnek, amikor az előadás tájolni megy: az első és legfontosabb lépés, egy minél részletesebb, a színpad hőmérsékletének a meghatározásától az öltözők felszereltségéig minden információt tartalmazó rider készítése. A precíz, de fáradságos munka András szerint minden befektetett energiát megér, hiszen így minden tiszta és nyomon követhető lesz.
Attila, azzal a költői kérdéssel kezdte, hogy ki a technikus? „Aki ért hozzá és felmászik a létrára.” - válaszolta meg rögtön. A banálisnak tűnő válasz mögött valójában sok évnyi tapasztalat húzódik meg, hiszen nem egyszer látott már arra példát, hogy hozzá nem értő - például rendezőasszisztens - ült be a például a hangpultba mondván, hogy csak potikat (potmérőket) kell ide-oda tologatni, de az is jó párszor előfordult már vele, hogy az érkező csapat technikusa nem volt hajlandó felmászni a zsiráfra lámpát akasztani. Attila tehát a befogadóhelyszín oldaláról járta körül a kérdést, hogy mi az, amit ő elvár egy érkező csapattól, mit tartalmazzon például a technikai rider, hogyan zajlik az építés és bontás egyeztetése. Már most arra biztatta a titánokat, hogy kezdjék el feltérképezni a lehetséges befogadóhelyszínek ridereit a díszlettervezőikkel, hogy jó előre lássák, melyik tér lenne a legideálisabb a születő produkciójuk számára.