TiTÁNIUM

Papp Endre

2017. február 27. - TiTÁNIUM

endre_foto_eder_vera.jpg

1993-ban születtem Debrecenben, 3 testvérem van, a szüleim pedig mindketten biológusok. Elég korán döntöttem a színészet mellett, 10 éves korom óta szeretnék ezzel foglalkozni, azóta vonz és minden velejárója is.


2007-től a debreceni Ady Endre Gimnázium dráma tagozatára jártam, itt akklimatizálódhattunk valamennyire, feladatokban, munkában és néha elismerésekben volt részünk, versenyek, találkozók, vizsgák, előadások követték egymást, egy-egy kisebb munka erejéig megpróbálkozhattam a rendezéssel is. Szerettem.


Aztán 2012-ben vettek fel a Színház- és Filmművészeti Egyetemre Máté Gábor és Dömötör András osztályába. Két év non-stop munkával teli karantén szerű élet következett, zárt körülmények között csiszoltak és alakítottak minket, esztétikát, ízlést, érzéket, és érzékenységet, munkához való hozzáállást szívtunk magunkba, a tantermi munkák, órák, vizsgák, bemutatott- és be nem mutatott előadásaink során, - talán egy életre.


Első gyakorlati évem a Katona József Színházban telt, ahol Gothár Péter, Máté Gábor és Ascher Tamás rendezéseiben vehettem részt, majd ebben az évadban különböző vidéki színházakban dolgoztam, Pécsen, Dunaújvárosban és Budaörsön is.


Az Egyetem óta egyre inkább érdekelt a filmkészítés, mániákus rajongója lettem azt hiszem a filmművészetnek, 2015-ben készült első kisjátékfilmem A Pisztrángötös címmel, az Intermezzo 2016-ban, majd szintén 2016-ban egy klip az Egyetem számára.


A következő évadtól a Miskolci Nemzeti Színházhoz szerződöm.


Szeretek jókat enni, vezetni, zenélni és jó zenéket hallgatni, a cseh söröket, a barátaimnak elmesélni az ügyes-bajos dolgaimat, filmet nézni végtelenségig, és arról a képtelen helyzetről ábrándozni, hogy a teleket mediterrán helyeken fogom tölteni egész életemben. Szeretem, ha esztétikus dolgok vesznek körül.

Bemutatóim:
Valahol Európában, 2009, Csokonai Színház, r.: Horváth Patrícia
A brémai muzsikusok, 2014, Ódry Színpad, r.: Kocsis Gergely
Oszlopos Simeon, 2015, Katona József Színház, r.: Gothár Péter
Sirály, 2015, Ódry Színpad r.: Zsótér Sándor
Az Olaszliszkai, 2015, Katona József Színház, r.: Máté Gábor
Sirály, 2015, Katona József Színház, r.: Ascher Tamás
A köpenicki kapitány, 2016, Ódry Színpad, r.: Szilágyi Bálint E.H.
SZFEntivánéji álom, 2016, Ódry Színpad, r.: Dömötör András
Nyilas Mihály-affér, 2016, Ódry Színpad, r.: Máté Gábor
Pinokkió, 2016, Budaörsi Latinovits Színház, r. Lukáts Andor
A válogatás, 2016, Ódry Színpad, r.: Kocsis Gergely
Fekete Péter, 2016, Pécsi Nemzeti Színház, r.: Méhes László
A kaméliás hölgy, 2016, Bartók Kamaraszínház, r.: Király Attila
Férfiak, nők, és férfiak, 2016, Ódry Színpad, r.: Keszég László
Meseautó, 2017, Pécsi Nemzeti Színház, r.: Böhm György

 Endrét kérdeztük:

1. Mi volt a legutóbbi film/könyv/kiállítás/színház élményed, ami nagy hatással volt rád?
Sidney Lumet Hálózat c. filmje
Térey János: A legkisebb jégkorszak
A pécsi Csontváry kiállítás
Rusznyák Gábor Kivilágos kivirradtig c. rendezése Miskolcon

2. Legemlékezetesebb próbafolyamatod?
A Sirály Zsótérral.

3. Mi tud igazán kikapcsolni?
Zene és Film, Film és Zene, vezetni. futni vagy kinn a természetben lenni.

4. Ha két életed lenne, milyen másik pályát választanál?
Általános iskolában volt egy feladat 5.-ben, hogy írjuk le egy leendő napunkat 20 év múlva. Én egyszerre voltam pszichológus és színész. Elég képtelen, bár a kettő valahol nagyon is találkozik. Talán ez, pszichológus, talán töri tanár, bár elég hamar megunnám szerintem, szeretem, hogy mozgalmas az életem, úgyhogy inkább valami olyan munka volna az igazi, ahol jó pénzért kellene az utazási tapasztalataimról írni, meg szállodákat és éttermeket értékelgetni trópusi helyeken, már ha van egyáltalán ilyen...

5. Ha film készülne az életedből, kivel játszatnád el a főszerepet, és kivel rendeztetnéd meg?
Nemrég láttam Oliver Stone The Doors filmjét, az alapján mindenképp vele akarnék életrajzi filmet, és ha így lehetne (bár vajmi kevés az esély erre) döntse el ő, hogy kivel szeretné…

6. Mire vagy eddig a legbüszkébb?
Hogy kitartottam amellett mindig, amit elhatároztam, meg hogy szeretem, amit csinálok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://titaniumprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3412298109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása