"Egy plakátra egy vízió kell" - tömör, de velős összefoglalása ez a 8. modulunk témájának, melyet Katona Zoltán, a Miskolci Nemzeti Színház ex, illetve a Budapesti Nyári Fesztivál jelenlegi marketing vezetője, valamint Vég Szilvia, a FÜGE Egyesület és a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház sajtófelelőse tartottak meg május 17-én a titánoknak.
Zoli már a beszélgetés elején kihangsúlyozta, hogy véleménye szerint nagyon kiforrott művészek a titánok, akik mindhárman erős pályamunkát írtak, ezért, a különböző grafikonok, táblázatok száraz elemzése helyett, a közös "marketing gondolkodás" lenne a célravezető, ami során kiderülhet, kinek mi a legerősebb víziója a saját produkciójával kapcsolatban, amibe a későbbiekben, a megtervezett kampány időszakokban kapaszkodni lehet majd.
Legyen szó kőszínházi előadásokról, vagy független produkciókról, a mentorok egyet értettek abban, hogy a hirdetési piac teljesen átalakulóban van az utóbbi években. A honlapok jegyvásárló felületekké avanzsáltak, a legtöbb potenciál pedig a közösségi médiában, illetve a különböző PR események szervezésében és meghirdetésében van. Persze nem maradhatnak el a már megszokott fordulatok sem, így nagy hangsúlyt kell fordítani az arculat megtervezésére, folyamatos újítására és frissen tartására, melynek fontos részét képezik a plakátok. Az egyik legmeghatározóbb dolog, hogy mi az első benyomása a nézőnek, ezért egy jól működő plakátnak egyértelműnek kell lennie, és azonnal emocionális hatást kell kiváltania az emberekből.
A modul második felében Szilvi mesélt arról, milyen a sajtós "élete" a független színházi berkekben. Egy olyan közösségi-és befogadó házban, mint például a Jurányi, ahol több független társulat mutatkozik meg havonta, az egyik legfontosabb dolog az egységes arculat kitalálása és megteremtése. Ahhoz pedig, hogy egy produkció jól működjön, fontos a társulatokkal való együttműködés, mely mindkét oldalról kölcsönös bizalmat és aktivitást igényel.